تایلند، با ساحل های شنی سفید، معابد زیبا، غذاهای رنگارنگ خیابانی، و میراث فرهنگ غنی یکی از بهترین مقاصد گردشگری به حساب می آید. تاریخ و فرهنگ مردم به همراه مناطق زیبا و استراحتگاه های ساحلی بی نظیر از جمله دلایل محبوبیت این منطقه از آسیای جنوب شرقی است.

سفر به تایلند

اطلاعاتی مختصر در رابطه با سفر به تایلند

پول رایج:

بات تایلند

ویزای تایلند:

اخذ ویزای این کشور نسبتا آسان است و شما می توانید سی روز در آن اقامت داشته باشید.

اگر قصد دارید مدت زمان بیشتری در این کشور بمانید، می توانید به سفارت این کشور مراجعه کنید و در صورت امکان ویزای دو ماهه ی خود را دریافت کنید. قبل از درخواست ویزای دوماه حتما برنامه ی سفر خود را آماده کرده و مدارک آن را به همراه مدارک دیگر به سفارت ارائه دهید.

امنیت:

کشور تایلند به طور کلی منطقه ی گردشگری آرامی به حساب می آید و اغلب تصادف ها مربوط به موتورهای گازی و اسکوترها است. خوب است بدانید حتی اگر تحت پوشش بیمه مسافرتی باشید، همراه داشتن گواهینامه ی موتورسیکلت برای استفاده از آن بیمه الزامی است.

زبان:

بیشتر مردم ساکن در جزیره ها، خصوصا کسانی که در زمینه ی گردشگری فعالیت دارند، می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. اما ساکنین شمال تایلند و روستاهایی که صنعت گردشگری رشد چندانی در آن‌ها نداشته است به ندرت انگلیسی بلدند.

مراسم و جشنواره ها:

تایلند کشور شادی هاست و مردم به هر بهانه ای شادی خود را جشن می گیرند. یکی از جاذبه های محبوب این کشور جشنواره فانوس هاست که هر ساله در اولین شب ماه کامل در سال تقویم چینی برگزار می گردد. در این مراسم مردم به پاس قدردانی از خبر بازگشت بهار زندگی، فانوس‌های‌ خود را به سوی ماه روانه می کنند.

برنامه ریزی سفر

اگر قصد گشت و گذار در سواحل این کشور را دارید، بهتر است فکر سفر کردن در فصل های بارندگی را از سر بیرون کنید. بهترین زمان برای راهی شدن به این کشور نیمه ی دوم زمستان تا بهار است. به طور خلاصه هوای تایلند در طول سال به سه نوع؛ ۱٫ بارانی (خرداد- مهر) ۲٫ خنک (آبان- بهمن) و گرم( اسفند- اردیبهشت) تقسیم می گردد.

هزینه ها:

میزان هزینه های سفر به تایلند مانند سایر کشورها به سلیقه و نوع سفر مد نظر شما بستگی دارد. هزینه های این سفر می تواند روزانه بین سی تا سی و پنج دلار باشد. غذاهای لذیذ خیابانی بسیار ارزان است و می توانید تنها با یک دلار یک بشقاب غذای محلی نوش جان کنید؛ غذاهایی که با مواد اولیه تازه و ادویه های خاص تهیه شده اند.

هزینه های سفر به تایلند

غذاهایی که حتما باید امتحان کنید؛

Pad Thai: این غذای محبوب که در تمام چرخ دستی های خیابان ها ارائه می گردد شامل رشته فرنگی های ضخیم، انواع میگو، مرغ، تخم مرغ و توفو است که با هم تفت داده می شود.

Pad Krapow Moo:

گوشت مرغ تفت داده شده با ریحان، فلفل و سیر که همراه با برنج و تخم مرغ نیمرو سرو می گردد.

Som Tum:

پاپایای خورد شده ، لوبیای سبز، سیر، فلفل و نوعی سس مخصوص که همراه بادام زمینی به عنوان سالاد در کنار غذا سرو می گردد.

Mango Sticky Rice:

برنج پخته شده با شیر نارگیل که همراه با تکه های انبه ی شیرین و شربت نارگیل سرو می گردد.

خلاصه ای از هزینه های سفر به تایلند به شرح ذیل می باشد؛

اقامت شبانه :

۱) میهمان پذیرها (۶ دلار)، اتاق های اجاره ای ( ۱۰-۱۵ دلار)
۲) هتل های معمولی: ۲۰-۳۰ دلار
۳) هتل های لوکس: چهل دلار یا بیشتر

غذا:

غذاهای خیابانی: ۱-۳ دلار
رستوران: ۵-۱۰ دلار
رستوران های لوکس: ۱۵ دلار یا بیشتر

حمل و نقل:

جیپ: ۰٫۶ دلار
اتوبوس های توریستی: ۱۵-۲۰ دلار (برای یک روز کامل)
قطار: ۳۵ دلار( قطار درجه یک به همراه تخت خواب) و ۱۲ دلار( قطار درجه سه)

تفریحات کشور تایلند

این کشور برای همه سلیقه ها حرفی برای گفتن دارد. با وجود تجمع سالانه ی میلیون ها گردشگر در تایلند، هنوز هم بخش عمده ای از آن دست نخورده باقی مانده است. زیباترین و ارزانترین منطقه برای غواصی و مشاهده ی زیستگاه های آبی، در فی فی (پوکت) یا سایر جزیره هاست.

علاوه بر آن، شهر شلوغ بانکوک که قلب تایلند به حساب می آید یکی از زنده ترین شهر های آسیای جنوب شرقی است. معابد زیبا، مراکز خرید بزرگ، رستوران های گوناگون، دکه های غذاهای خیابانی و بازدید از پارک های ملی از جذابیت های این شهر است.

بعد از گشت و گذار در بانکوک وقت آن می رسد تا به سمت شهر های شمالی تایلند حرکت کنید. موج سواری در رودخانه های خروشان، پیاده روی در جنگل های انبوه و بازدید از روستاهای دور افتاده ی واقع بر روی تپه ها از جمله زیبایی های شمال تایلند به حساب می آید.

رزرو هتل نووتل